666
číslo 666 má vztah podle vzorce φ = -2 sin (666°) k iracionálnímu číslu fí
Číslo šelmy je 666, číslo Boží je 777, číslo vítěze nad šelmou je 888.
Číslo 666 je vzato z bible, jako gematrická šifra císaře Nera (Lucius Domitius Ahenobarbus, po adopci císařem Claudiem pak Nero Claudius Caesar).
Biblický počet 666, o němž bylo vedeno mnoho sporů, který má znamenat Neron Kesar, podle jiných způsobů čtení mimo jiné Vicarius filii deii (Vikář Syna božího, Ellen Gould Wright atd), se shoduje s Agrippovým slunečním démonem Sorathem.
SORATH
Slavné číslo 666,
znamení šelmy, od dob Janova Zjevení lidstvo fascinovalo. Lidé se snažili
rozluštit jeho tajemství. Abychom mohli tuto tajenku rozluštit, musíme
podniknout malou exkurzi do numerologie. Pro osvěžení paměti vám znovu nabízím
citaci z Bible, kde je onen výjev z Janovy v Apokalypsy:
13,17-18: Aby
nemohl nakupovat ani prodávat, kdo není označen, jménem té šelmy nebo číslicí
jejího jména.
To je třeba pochopit: kdo má rozum, ať sečte číslice té šelmy. To číslo označuje člověka a je to číslo 666.
Jak to, že se v Bibli odkazuje na číslo a na jméno šelmy stejně ? Co mají společného jména a čísla, písmena a číslice? Prastará věda spočívající na paralelách jazyka a matematiky dávno ztratila v dnešním racionálním světě své výsadní postavení. Dnes se jí zabývá jen několik málo lidí.
Dříve ovšem, tedy od starověku do středověku, se tato věda čísel těšila velké vážnosti. Byla (a je) odvětvím židovské kabaly, vědy, jež údajně umí vyložit člověka i vesmír ve všech jeho částech. Skutečnost je taková, že vědu o souvislostech mezi číslicemi a písmeny (i mimo oblast kabaly) znaly všechny rozvinuté kultury světa, bez ohledu na náboženství a řeč.
Co tedy je tak zvláštního na vztahu číslic a písmen ? V mystice čísel se vychází z toho, že se všechny síly vesmíru i všechny vlastnosti člověka dají vyjádřit čísly. Pro zasvěcené jedince tato čísla představují symboly, kódy či pseudoznaky příslušných kosmických sil a energií.
Totéž platí i pro písmena. Každé písmeno má v této mystické oblasti zvláštní význam. Zajímavé na tom je to, že jelikož se jak písmena, tak číslice zabývají stejnými silami, můžeme mezi číslice a písmena položit rovnítko. Jen musíme znát správný klíč, jak je přiřadit. Takový klíč nabízí například židovská kabala. Z každé řady číslic můžeme vytvořit slovo a naopak.
Na základě této znalosti se po celých dva tisíce let mystikové křesťanských národů snažili rozluštit číslo 666. Přitom také velmi záleží na správném překladu Bible. Někteří překladatelé tvrdí, že „666 je znamení lidí", jiní, že „666 je znamení člověka", tedy jedné určité osoby.
Ve druhém příkladě se číslo 666 vztahuje na celý národ. Jediným druhem lidí, který podle starých mystiků přicházel v úvahu, byli Římané - Lateinos. Číselný klíč je však tentokrát jiný než v prvním případě. Výklad pochází od slavného učence Irenea, který žil ve 2. století a používal řeckou abecedu.
L A T E I N O S
30 1 300 5 10 50 70 200 celkem: 666
Vycházíme-li z toho, že Janovo Zjevení bylo původně napsáno v řečtině, pak bychom tedy měli používat řeckou abecedu a řecký systém číslic. Tak alespoň soudí teoretici zabývající se čísly a experti zkoumající Bibli.
V řecké abecedě
vypadá přiřazení čísel, která nás v souvislosti se znamením 666 zajímají,
takto:
600 = chi
60=xi
6 = stigma
Chi představuje božího otce nebo vlastníka, xi znamená: dát najevo souhlas, být ochotný, chtít, a stigma pochází ze slova stizo (vpíchnout, vyrýt) a označuje implantované znamení.
Podle toho tedy „666" znamená označení, jež je do lidí vpraveno s jejich souhlasem (nebo bez něho) a jež slouží jako znak vlastnictví či příslušnosti. I původní řecké slovo pro cejch (charagma) znamená vyrývání či bodnutí a odvozuje se od slova charasso, která znamená ostřit.
Stejně jako mystik Ireneus, přiklání se i dnes řada badatelů k názoru, že číslo 666 neoznačuje jednoho člověka nebo reálnou osobu, nýbrž lidstvo jako živočišný druh. Přesněji řečeno: „duchovní bytost", jež proníká do lidí a skrze ně vykonává svou moc. K těmto mystikům, kteří „666" interpretují jako duchovní bytost působící v člověku, patřil kabalista Agrippa z Netteshcimu, který žil na přelomu 15. a 16. století a byl známý po cclé Evropě. Pomocí kabaly přišel na následující:
S |
V |
R |
TH |
(Sorath) |
60 |
6 |
200 |
400 |
součet: 666 |
Po doplnění nezbytných vokálů získáme jméno duchovní bytosti Sorath. I v tomto jsou použity číslice z hebrejské abecedy (viz tabulka). Způsob psaní se poněkud liší, protože hebrejská abeceda má jiná písmena než naše abeceda. Písmeno A se, podobně jako ve jménu Sorath, často vůbec nepíše. Také je nutno vědět, že v této abecedě vůbec není U ani O. Nám známá písmena O, U, V a W jsou vyjádřena písmenem V. I při studiu starých německých či latinských textů si můžete všimnout, že U se nahrazuje písmenem V. A písmenu V, hebrejsky „vau", se přiřazuje číslice 6.
Duchovní bytost Sorath je v kabale symbolem zotročení a manipulace, je chápana jako síla posilující „nízké" lidi - přesněji řečeno „to nízké" v člověku. Rudolf Steiner, zakladatel antropozofie, nazval Soratha „slunečním démonem". Sorath je podle něj úhlavním nepřítelem veškerého rozvoje, ničitel veškerého dění, princip, jenž vede lidstvo k naprostému ulpění ve vnějším fyzickém životě.Písmeno W, jež se podle kabalistického klíče rovná písmenu V tedy číslici 6. Každé písmeno má určitý význam nebo reprezentuje jisté síly, jež se dají využít k dobru či ke zlu. To platí i pro číslice či symboly. Písmeno W sice v kosmické rovině znamená vesmírnou lásku, (v astrální rovině zase schopnost slyšet na dálku, v materiální rovině však znamená schopnost získat nade vším kontrolu, podrobit si všechny bytosti a šířit polopravdy a lži. Tímto se odvoláváme na detailní význam písmen, jenž nám zanechal František Bardon, známý zasvěcenec 20. století. K přihlášení na internet, případně k návštěvě určitých stránek či prodávajících na internetu, se musí jako začátek adresy většinou napsat písmena „www", zkratka sousloví world wide web. Tento třímístný kód značí číslo 666, tedy nepřítele lidstva, duchovní bytost Sorath ! Každý uživatel internetu tedy do počítače jednoduše naťuká - často několikrát za sebou - číslici 666, převlečenou za zkratku www ! Nemůže to být náhoda. Jisté kruhy totiž význam kabaly dobře znají. Internet je tedy důležitým představitelem čísla 666, není s ním však totožný. Internet je jen posledním článkem nebezpečného vývoje, součástí pečlivě naplánovaného scénáře, nástrojem, jenž spojuje lidi s úřady a bankami, činí tak lidi závislými a kontrolovatelnými.666 je číslo šelmy, zvířete jménem Sorath. Podle vědy o číslech je symbolem racionalizmu a čistého rozumu, jenž prost etiky a morálky, chladně sleduje svůj cíl a podmaňuje si vše kolem sebe.
U severoamerickčho indiánského kmene Hopi se traduje toto proroctví:
Nikdo nebude moci nakupovat ani prodávat, kdo není označen znakem medvěda. Až uvidíme toto znamení, přijde třetí světová válka.
Připadá vám toto proroctví povědomé ? Jak to, že jsou Janovo proroctví a proroctví Indiánů Hopi téměř totožné ?
Ještě jednou úryvek z Bible:
Aby nemohl nakupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy nebo číslicí jejího jména.
To je třeba pochopit: kdo má rozum, ať sečte číslice té šelmy. W číslo označuje člověka a je to číslo 666.
Pozorně si prohlédněte, jak podle lndiánů kmene Hopi vypadá „znak medvěda". Také se vám zdá povědomý ? Aby ne - s týmž znakem se setkáváte při nákupu zboží - jedná se o čárový kód.
Nu, není mezi nimi jistá podoba ?
VZNIK APOKALYPTICKÉHO ČÍSLA 666
"Vtom jsem viděl jinou šelmu, jak vyvstala ze země: měla dva rohy jako
beránek, ale mluvila jako drak.
Z pověření té první šelmy vykonává veškerou její moc. Nutí zemi a její
obyvatele, aby klekali před první šelmou, které se zahojila její smrtelná
rána. A činí veliká znamení, dokonce i oheň z nebe nechá před zraky lidí
sestoupit na zem. Bylo jí dáno dělat znamení ke cti první šelmy a svádět
jimi obyvatele země; rozkazuje obyvatelům země, aby postavili sochu té šelmě,
která byla smrtelně zraněna mečem, a přece zůstala naživu. Je jí dáno,
aby do sochy té šelmy vdechla život, takže ta socha mluvila a vydala rozkaz,
že zemřou všichni, kdo před ní nepokleknou. A nutí všechny, malé i veliké,
bohaté i chudé, svobodné i otroky, aby měli na pravé ruce nebo na čele
cejch, aby nemohl kupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy
nebo číslicí jejího jména. To je třeba pochopit: kdo má rozum, ať sečte
číslice té šelmy. To číslo označuje člověka, a je to číslo šest set
šedesát šest."
JANOVO ZJEVENÍ 13,11-16
Takto zní v ekumenickém překladu pasáž z Janovy Apokalypsy uzavírající
soubor knih Nového Zákona.
Použitý literární materiál, narážky, obrazy i číselná symbolika tohoto
díla zřetelně ukazují na oblast Starého Zákona, který byl Janovi - i když
jej nikdy přímo necituje - zdrojem inspirace a poučení. Jedná se hlavně o
knihy Genesis, Exodus, Izaiáš, Ezechiel, Daniel a další.
Neberu si však v této studii za cíl nic jiného, než se zabývat hádankou
Apokalypsy - číslem 666. Vycházím při jejím řešení ze tří základních
předpokladů. Za prvé: číselná symbolika ukazuje zcela nepopiratelně na
Starý Zákon, proto je třeba vysvětlení hledat v něm. Za druhé: vlastní
proroctví vyvrcholuje vizí nebeského Jerusaléma, který vystupuje jako nevěsta
Beránkova - Kristova. Proto výklad číselné symboliky opírám o dějiny chrámu
(chrámu Šalamounova nebo Zorobábelova), které jsou zasazeny v čase; což je
předpoklad třetí. Jsem totiž přesvědčen, že původ záhadného čísla
666 je možné najít v časovém systému Starého Zákona.
Datování vzniku Apokalypsy je velmi nejisté, ale je možné, že číslo 666
je datem buďto vzniku knihy samotné a nebo událostí, k nimž tehdy mělo v
nejbližší době dojít. Hned na první straně Matoušova evangelia se můžeme
dočíst, že za vlády Jechoniáše došlo k babylonskému zajetí, Mt 1,11:
„Joziáš ( měl ) Jechoniáše a jeho bratry za babylonského zajetí.“
Historicky se jedná o Joakima (Eliakima), syna Joziášova dosazeného na trůn
roku 608 př.Kr. Joakim je o dva roky později v r. 606 př.Kr. podmaněn
Nabuchonodozorem; zde je počátek babylonské nadvlády. Datum 606 je spolehlivé
a Židé měli jistě tento rok, který byl spojen s počátkem období nejhlubšího
ponížení a úpadku, velice živě zapsán v paměti. Babylonská nadvláda
vyvrcholuje rokem 597 př.Kr. obležením Jerusalema a první deportací Judejců
do zajetí. Dílo zkázy je dovršeno vypálením jerusalemského chrámu roku
586 př.Kr. Roku 592 také vystoupil prorok Ezechiel, literární vzor pro
Janovu Apokalypsu.
Většina exegetů klade vznik Apokalypsy do let 90-120 po Kr., to znamená
minimálně 20 let po zničení Jerusalema. Různé indicie ale naznačují, že
autor Apokalypsy nechápal pod krycím názvem „Babylon“ Řím, nýbrž v té
době již značně zesvětštělý Jerusalem. Co by to pak ale bylo za proroka,
jenž by svým spoluobčanům zjevoval události již dvacet let staré? Proto
se raději přidržíme tvrzení Clauda Tresmontanta, který zcela rozumně
klade vznik Apokalypsy do roku 60 po Kr. 606 plus 60 se rovná 666 letům od počátku
babylonské nadvlády.
Hypotetické datum vzniku Apokalypsy spadá do období vlády autoritativního
tyrana, římského císaře Nerona (54-68 po Kr.), jehož zběsilé řádění
ho proslavilo natolik, že byl odedávna spojován se šelmou Apokalypsy. Jméno
tohoto vládce, převedené v hebrejské řeči na hodnotu čísel s písmeny,
odhaluje název představitele režimu, který byl největším historickým nepřítelem
odkazu Kristova a inspirátorem modloslužby starého světa, čteme od pravé
strany k levé:
R S K N V R N
Kesar Neron
tj. Neron Císař: N = 50, + R = 200, + V(ó) = 6, + N = 50, + K(Q) = 100, + S =
60, + R = 200, = SOUČET 666
Do roku 66 po Kr. se klade začátek povstání Židů proti Římanům, dále
pak v této době malá jerusalemská církev - na základě jakési apokalypsy
- prchá do Pelly.
Roku 597 započala první deportace Judejců do zajetí:
597 př.Kr. + 666 = 69 po Kr.
Rok nato v r.70 je Titem dobyt a zničen Jerusalem.
Není
bez zajímavosti, že druhé povstání Židů proti Římanům pod vedením Bar
Kochby (Syna Hvězdy), jehož kabbalista rabi Akiba přivítal jako mesiáše,
probíhající v letech 132 - 135 po Kr., znovu opakuje 666letý cyklus, tentokrát
odpíchnutý od přibližného započetí stavby druhého chrámu. Toto období
je však poměrně široké, začíná rokem 539 př.Kr., kdy je dobyt Babylon
Kyrem (Cýrem) a s ním padá i Nabuchonodozorova říše. Kyros r.538 vydává
povolení k návratu Židů i ke stavbě chrámu, avšak Judstvo se již
natrvalo ocitá pod perskou nadvládou. Stavba druhého chrámu se odehrává
pod vedením Zorobábele, do něhož proroci Aggeus a Zachariáš vkládali
veliké naděje a viděli v něm budoucího mesiášského krále vyvoleného
Hospodinem, který dokoná výstavbu chrámu. Základy byly položeny, ale práce
přerušena pro vpády assyrských kolonistů. Chrám byl sice dokončen až
roku 515 př.Kr., ale základní práce mohou spadat přibližně do okolí roku
534 př.Kr., což je 666 let od započetí druhého židovského povstání,
které r. 135 po Kr. potlačil Hadrian a přestavěl Jerusalem v pohanské město
s názvem Aelia Capitolina.
Prozatím jsme získali tři hypotetická data: r. 60, 69-70 a 132-135 po Kr.,
která, odečteme-li od nich číslo 666, navazují na historické události významově
spojené s babylonskou nadvládou, babylonským zajetím (zničením Šalamounova
chrámu) a stavbou nového chrámu za Zorobábele. Most šestiset šedesáti šesti
let vždy spojuje dobu ponížení židovského národa s novou nadějí doprovázenou
mesiášským hnutím vyvrcholujícím v ozbrojeném povstání proti vládnoucí
moci.
Do jaké míry mohla tato číselná spojitost dat ovlivnit historii Judstva za
římského období nevíme, ale každopádně číslo 666 v Apokalypse je,
nedostalo se do ní náhodou a jistě v té době bylo živým, výmluvným
symbolem. Zcela evidentně nevzniklo nějakou samoúčelnou spekulací, je jisté,
že muselo být opřeno o hodnověrný, spolehlivý pramen, jímž tehdy mohly být
jen knihy Starého Zákona. Navážeme proto na data, která jsou v něm
zapracována v tzv. kněžském kodexu. Kněžský kodex - zřejmě na základě
starších datových údajů - vznikl během babylonského zajetí. Kromě
kultovních předpisů, nařízení o schráně úmluvy, výrazného zájmu o
levitské kněžstvo a mnoha dalších informací nám pomocí genealogických
údajů líčí široké rozlohy dějin lidu staré smlouvy. Pro příklad si přečtěte
část záznamu rodopisu Adamova z Genesis 5,1-11:
"Toto je výčet rodopisu Adamova: V den, kdy Bůh stvořil člověka, učinil
jej v podobu Boží. Stvořil je jako muže a ženu, požehnal jim a dal jim v
den, kdy je stvořil, jméno Adam (to je Člověk).
Ve věku 130 let zplodil Adam ( syna ) ve svou podobu, podle svého obrazu, a
dal mu jméno Šét. Po zplození Šéta žil ještě Adam 800 let a zplodil
syny a dcery. Všech dnů Adamova života bylo 930 let, i umřel.
Ve věku 105 let zplodil Šét Enóše. Po zplození Enóše žil Šét 807 let
a zplodil syny a dcery. Všech dnů Šétových bylo 912 let, i umřel.
Ve věku 90 let zplodil Enóš Kénana. Po zplození Kénana žil Enóš 815 let
a zplodil syny a dcery. Všech dnů Enóšových bylo 905 let, i umřel."
Jelikož vyhledávání a přepočítávání dat v biblickém textu je skutečně
činnost úmorná, jsou důležité a často roztroušené časové údaje
shrnuty do tabulky.
Dat.nar.
nebo počátek události |
Jméno
nebo událost |
Dat.úmrtí
nebo ukončení události |
0 |
Adam |
930 |
130 |
Šét |
1042 |
235 |
Enóš |
140 |
325 |
Kénan |
1235 |
395 |
Mahalalel |
1290 |
460 |
Jered |
1422 |
622 |
Enoch |
987 |
687 |
Metúšelach |
1656 |
874 |
Lámech |
1651 |
1056 |
Noach |
2007 |
1559 |
Šém |
2159 |
1656 |
potopa |
1657 |
1659 |
Arpakšád |
2097 |
1694 |
Šelach |
2127 |
1724 |
Heber |
2188 |
1758 |
Peleg |
1997 |
1788 |
Reú |
2027 |
1820 |
Serúg |
2050 |
1850 |
Náchor |
1998 |
1879 |
Terach |
2102 |
1949 |
Abram
(Abraham) |
2124 |
2049 |
Izák |
2229 |
2109 |
Jákob
(Izrael) |
2256 |
2239 |
egyptské
zajetí |
2669 |
2589 |
Mojžíš |
2709 |
|
|
|
Přechod
Rudého moře |
2669 |
|
pobyt
v poušti |
2709 |
|
Přechod
Jordán |
3149 |
|
Chrám
Šalamounův |
3156 |